prémaman

sukurta būsimai mamai, kūdikiui ir vaikui…

Iš pašnekesių su mamomis: vaikų amžius darželyje

Sveiki! Jei lankotės čia pirmą kartą, galbūt norite užsiprenumeruoti tinklaraščio RSS srautą ar naujienas elektroniniu paštu? Smagaus pasiskaitymo!


Mamoms iškilo klausimas: "Kas geriau: mišraus ar to paties amžiaus vaikai darželio grupėje?" Manau, kad vieno atsakymo ir vėl nebus. Mūsų mergaitės yra buvusios abiejų rūšių grupėse - ir mišriose, ir vienodo amžiaus. Tiesa, "mažiukų" grupę Vaiva lankė tik vienus metus. Manau, kad tokių grupių privalumai: vaikų vienodi pomėgiai, gabumai ir supratimas irgi - piešiniai vienodo lygio, apsiterlioja panašiai, rengiasi panašiai, mažiau visokių progų auklėtojams lyginti. Pagal amžiaus grupes lengviau parinkti istorijas, vaidinimus, daineles. Vaikai gali vystytis savo ritmu, jų nespaudžia konkurencija iš vyresnių.

O dabar, pažiūrėkime, kas darosi mišriose grupėse. Pas mergaites grupėje jauniausiam vaikui du metai, vyriausiems penki su trupučiu. Taigi, skirtumas kaip ir šeimose - vieni-keturi metai. Kaip teigia, sveikatossodai.lt:

Amžiaus skirtumas - 2-4 m. Jei amžiaus skirtumas 2-4 m., vaikai yra vis dar panašaus amžiaus, žaidžia panašius žaidimus, tačiau aiškiai supranta, kuris vyresnis, kuris jaunesnis. Todėl mažiau galimybių, kad jie ,,peršoks" vienas kitą ir kuris nors taps ypač nuskriaustas. Konkurencija vis dar stipri, tačiau ne tokia didelė kaip pametinukų.

Manau, šitos taisyklės galioja ir darželių grupėse. Tik vėl, labai daug kas priklausys ir nuo darželių auklėtojo profesionalumo: dirbant su mišraus amžiaus grupe, svarbu nepamiršti skatinti ir jaunesniuosius, ir vyresniuosius. Savaime suprantama, kad penkerių su puse metų vaiko piešinys bus aiškesnis, su daugiau  detalių, o dvimečio pyplio, kuris tik pradėjo laikyti pieštuką - bus panašus į abstrakciją. Lygiai tas pats ir su kitais, smulkiosios motorikos išsivystymo reikalaujančiais darbais. Be to ir kalbos skirtumai yra gana ryškūs. Tai auklėtojams būna sunku paruošt vaidinimus, aprėpiančius tokių skirtingų sugebėjimų vaikus.

Vyresnieji vaikai grupėje gali būti linkę dominuoti, stengtis parodyti, kad yra protingi ir dideli. Mažiukai gali jaustis nuvertinami ir pernelyg spaudžiami, be to jiems gali būti nepašykštėta etikečių: "mažas", "kvailas", "žioplys" ar dar stipresnių.

Sakyčiau, jei vaikas jautresnis, labiau linkęs reaguot į pastabas - geriau rinktis vienodo amžiaus vaikų grupę. Vaikai tikrai nepagailės pastabų, komentarų apie "keverzones", neaiškius žodžius. Taigi jautrus vaikas jausis dar labiau užguitas.

Tačiau jei vaikas socialus, žingeidus - mišriose grupėse jis gebės greičiau mokytis - sparčiau turtės žodynas, vystysis gebėjimai. Vyresniesiems bus proga įgyti socialinių įgūdžių, išmokti padėti, išmokti tolerancijos kitam vaikui, kuris gal ne viską moka taip pat gerai.

Taigi, va tokie pamąstymai. Kaip ir daugelis istorijų apie vaikų auklėjimą neturi vieno vienintelio tikslaus sprendimo.

Gerų emocijų darželyje ir drąsos mamoms, paliekant atžalas juose!

Panašūs įrašai:

  1. Iš pašnekesių su mamomis: 1-2-3 ar 5. Koks geriausias amžiaus skirtumas tarp vaikų šeimoje?
  2. Iš pašnekesių su mamomis: Laiko ir kantrybės…
  3. Iš pašnekesių su mamomis: Tridienė karštinė
  4. Iš pašnekesių su mamomis: dar sykį apie apsirengimą atšilus
  5. Apie vaikų savarankiškumą

Apie autorių

Eitnė

Komentarai

4 komentarai apie “Iš pašnekesių su mamomis: vaikų amžius darželyje”

  1. Jūratė says:

    Vyresnioji lankė mišrią grupę, kurioje buvo mažiausia (būdama ketverių su puse jau sėdėjo kartu su paruošiamukais mokyklai). Viskas buvo nuostabu (bendravimas, tobulėjimas, žingeidumas, skaitymo/skaičiavimo įgūdžiai ir t.t.), kol...atėjo kitas rugsėjis... Į mokyklą eiti buvome per mažos, o antri metai (tik dabar jau su nauja paruošiamukų karta:)) tame pačiame lygyje mus tiesiog "numarino"... Viskas aišku, viskas lengva ir viskas žinoma... Galutinis rezultatas toks, kad tik trečioje klasėje vėl pamačiau akyse degantį smalsumą, vėl atsirado "azartas" mokytis bei supratimas, kad "aš dar daug ko turiu išmokti". Valio - vėl matau savo vaiką tokį, kokį "turėjau".
    O į mokyklą išėjome šešerių, nes tai buvo vienintelis išsigelbėjimas:):):)

  2. Eitnė says:

    Be to, manau kartai gali būti didelė problema adaptuotis kitoje grupėje, kai vyresnieji išeina.

  3. Agne says:

    Kaip gerai tokie straipsniukai ir pamąstymai, mums viskas dar aktualu,nes tik rudenį pradėsim darželį lankyti su vyresniuoju (tiksliau jis lankys, aš vis dar kalbu dgs I-uoju asmeniu :))). Darželis tiek sūnui, tiek mums bus nauja erdvė,naujas etapas, naujas pažinimas,išbandymas. Mūsų grupė bus lopšinukų, tai manau, bus visi panašaus amžiaus.O kaip bus su darželinukų grupe, žiūrėsim. Įdomu tikrai. Tarkim šeimoje matau, kad dukrytė jaunesnė viską daro taip, kaip daro brolis, ji spartesniu tempu daro tuos pačius dalykus, kuriuos darė broliukas jos amžiuje. gal taip ir darželyje,kurio grupėje nevienodo amžiaus vaikai, bet čia ir nuo vaiko priklauso.

  4. Eitnė says:

    Tai, kad nuolat darželyje yra įvairiausių patirčių. Labai daug kas priklauso nuo pačio vaiko, nuo jo socialinės brandos, netgi nuo gebėjimo priimti paskatinimą/barimą. Sėkmės lopšelyje ir parašykite mums apie adaptaciją mamų akimis ;)

Atsakyti