Daugeliu atžvilgių muzika gali būti laikoma universalia kalba. Iš tiesų, du muzikantai iš visiškai priešingų pasaulio kampelių gali akimirksniu suprasti vienas kitą ir groti kartu, kai nekalba ta pačia kalba. Kaip tai įmanoma ? Atsakymas paprastas. Dėka jų supratimo apie muzikos teoriją, dažniau vadinamą muzikos teorija.

Išmokti muzikos teorijos pagrindų yra absoliučiai būtina norint bendrauti su kitais muzikantais. Nesvarbu, ar rašote dainą, ar planuojate koncertuoti gyvai, ar tiesiog daužote jautieną namuose, jūsų grojantys partneriai turi galimybę kalbėti apie tai, ką grojate, ir būti suprastam.

Bet tada man pasakysi, ar mes turime visko išmokti, kad galėtume linksmintis, kurti dainas ar vaidinti pašėlusius jaučius? Visiškai ne. Net pagrindinės žinios gali leisti suprasti ir kalbėti apie muziką su kitais muzikantais. Imkime gitaros jaučio su dviem gitaristais pavyzdį. Vienas nustato toną ir pradeda groti ritmu, kitas improvizuoja partnerio suteiktu tonu. Kad galėčiau improvizuoti, man tiesiog reikia žinoti pagrindinį akordą, kurį groja kitas muzikantas; tarkime „Do“ ir žinoti mano C diapazoną, kad galėčiau improvizuoti melodiją ant rifo, kurį groja mano partneris. Dabar pažvelkime į muzikos teorijos pagrindus.

Užrašai, svarstyklės, akordai ir intervalai

Jei palygintume muziką su abėcėle, tada dvylika natų-C C # Ré Ré # Mi Fa Fa # Sol Sol # La La # Si-en būtų raidės, kurių kiekviena atitiktų bet kurio instrumento garsą. Šios dvylika natų gali būti be galo aranžuotos, ir visa tūkstantmečius kurta Vakarų muzika yra jų pagrindu. Jie gali būti išdėstyti tam tikru būdu, kad būtų sukurta vadinamoji skalė, kuri yra tiesinė tam tikra tvarka grojamų natų išdėstymas. Pavyzdžiui, skalėje „C Major“, kuri paprastai mokosi pirmosios, yra šios pastabos: C-Ré-Mi-F-Sol-La-B. Jei daina, kurią pradedate mokytis, prasideda C majoro akordu, skalė, kurią turėsite atlikti, jei norite sukurti tos dainos melodiją, bus C majoro skalė. Jei tik pradedate nuo muzikos, patariu ypatingą dėmesį skirti svarstyklių studijoms, nes jos yra nepaprastai svarbi muzikos teorijos dalis, o svarbiausia, jei žinote savo svarstykles, turėsite daug daugiau lengvumo bendraujant su kitais muzikantais.

Intervalai rodo tarpą tarp dviejų natų, tarp B ir C (viena sekundė), arba tarp G # ir E plokščios. Kiekvienas intervalas turi savo pavadinimą, o intervalų studijavimas yra labai naudingas norint išmokti harmonijų. Pavyzdžiui, bliuzo dainos labai dažnai turi I III V harmoniją.

Jei užrašus galima palyginti su abėcėlės raidėmis, tai akordus galima palyginti su žodžiais. Akordą sudaro tam tikros skalės natos, kurios bus sujungtos, kad gautų garsą. Pvz., C + E + G = C majoro akordas arba E + B + G = E minorinis akordas. Akordų studijavimas taip pat yra labai svarbus, nes būtent jie suteikia dainai struktūrą, organizaciją ir formą. Jie priverčia dainą skambėti tam tikru būdu. Būdamas visų pirma pagrindinis gitaristas, aš pats turėjau praleisti ilgas valandas mokydamasis skirtingų akordų ir rekomenduoju tą patį padaryti, nes be jų nėra gražių solo.

Išmokite ritmą

Kai žaidi partitūrą, kiekviena nata ar akordas turės iš anksto nustatytą ilgį. Todėl ritmas reiškia natų ir poilsio vietą dainoje. Jei pradedate mokytis instrumento ir ypač gitaros, ritmo mokymasis yra toks pat svarbus, kaip ir jūsų svarstyklių ar akordų mokymasis, ir tai galima padaryti linksmai. Paimkime, pavyzdžiui, C skalę, nustatykite metronomą iki 80 taktų per minutę (BPM) ir paleiskite skalę pirmiausia su ketvirčio natomis, po to aštuntomis (1/2 taktų) ir galiausiai šešioliktomis natomis. Pagerinsite tiek kairės rankos techniką, tiek ritmo įgūdžius.

Kad muzika būtų lengviau suprantama, natos ir poilsiai išdėstomi baruose. Dažniausias matas yra dvejetainis matas 4/4, kurį mes naudosime čia, norėdami iliustruoti savo mintį, ir kuris turėtų būti jūsų mokymosi pagrindas, ypač jei norite groti bliuzą ar roką.

4/4 matą sudaro keturi taktai, du stiprūs taktai (1 ir 3) ir du silpni taktai (2 ir 4). Rezultate ritmą atspindi ketvirtadalis. Keturi ketvirtiniai banknotai sudaro vieną matą. Balta spalva atitinka dvi ketvirtadalius, apvalus – keturis.

Ketvirtinę natą taip pat galima suskirstyti į trumpesnius laikus. Taigi aštuntoji nata reiškia pusę ketvirčio, ​​o šešioliktoji – ketvirtį. Jūs taip pat susidursite su punktyriniais užrašais. Kai užrašas yra punktyras, būtina pridėti pusę užrašo. Taigi, jei matote punktyrinį ketvirčio užrašą, kuris atitinka 1 taktą + 1 pusę ritmo, punktyrinis ketvirtadalis atitiks tris taktus ir pan. Jei esate gitaristas, žinodami šiuos natų grojimo pagrindus, galėsite iššifruoti beveik bet kurią dainą, jei tik sugriebsite lentelę (kuri jums pasakys, kur dėti pirštus ant rankenos).

Apibendrinant galima pasakyti, kad net jei iš pradžių muzikos teorijos mokymasis gali atrodyti nuobodus, man būtina išmokti bent jau pagrindus, kad galėčiau pilnai išreikšti save savo instrumentu.

Please rate this

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

lt_LTLithuanian