Kaip naudoti spalvų psichologiją reklamuojant

Ar jautiesi ramus, kai esi apsuptas žalių laukų ir mėlyno dangaus? Ar kada pagalvojai, ką reiškia raudona spalva ir kodėl jautiesi šiek tiek sunerimęs spoksodamas į stop ženklą? Tai tik du iš daugelio spalvų padarinių žmogaus psichikai. Visa tai yra tyrimo, vadinamo spalvų psichologija, dalis.



Kas yra spalvų psichologija?

Spalvų psichologija tiria, kaip skirtingos spalvos lemia žmogaus elgesį. Spalvų psichologija naudojama reklamoje ir rinkodaroje emocinėms reakcijoms sukelti. Iš pirmo žvilgsnio tai skamba paprastai, tačiau tame teiginyje yra daug ką išpakuoti.

Prieš pažvelgdami į tai, kaip spalvų reikšmė veikia žmogaus elgesį (ir kaip tam tikros spalvos sukelia skirtingas reakcijas), leiskimės greitai per spalvų istoriją.

XVII amžiuje seras Isaacas Newtonas stebėjo saulės šviesą, praeinančią per stiklinę prizmę, ir tai, kaip šviesa atsispindėjo įvairiomis spalvomis. Iš pradžių jis nustatė šešis bangos ilgio atspalvius: raudoną, oranžinę, geltoną, žalią, mėlyną ir violetinę. Vėliau jis pridėjo indigo, rašoma „Wikipedia“.

Tačiau spalvų psichologija ankstesnį laiką skaičiuoja prieš Niutono laikus tūkstančius metų atgal į egiptiečius. Jie tyrė spalvos poveikį nuotaikai ir naudojo spalvą siekdami visapusiškos naudos.

Visai neseniai šveicarų psichiatras Carlas Jungas spalvą pavadino „gimtąja pasąmonės kalba“. Psichologinės studijos paskatino kurti dailės terapiją. Jis tikėjo, kad saviraiška vaizdais ir spalvomis gali padėti pacientams atsigauti po traumos ar kančios.

Ar pastebėjote, kaip spalvos stovi ir išeina iš stiliaus? Aštuntajame dešimtmetyje žemės atspalviai buvo populiarūs, tačiau 80-aisiais jie užleido vietą turkio ir rausvai violetinės spalvos. Vėliau į sceną pateko rausvos ir mėlynos pilkos spalvos.

Pavyzdžiui, pažiūrėkite į serialą Pašėlę vyrai, kuris tęsėsi 2007–2015 m., bet kurio išgalvotas laikotarpis tęsėsi nuo 1960 m. kovo iki 1970 m. lapkričio. Žiūrovai gali prisiminti, kaip bėgant metams keitėsi spalvų paletės. Eisenhowerio epochos prislopinti rudi ir pilki atspalviai pasidavė drąsiems 60-ųjų pabaigos šartreuse, persimono ir geltonos spalvos bananų atspalviams.

Kaip rinkodaros spalvos daro įtaką žmonėms?

Spalvų reikšmė ir spalvų psichologija gali stipriai paveikti žmonių elgesį ir sprendimų priėmimą. Žmonės per kelias sekundes ar minutes pasąmoningai vertina asmenį, aplinką ar gaminį. Spalva vaidina šį pradinį įspūdį.

Šio fakto nepraranda prekės ženklai ir reklamuotojai. Jie žino, kad tam tikros spalvos, atspalviai, atspalviai ir atspalviai sukelia emocijas ir skatina žmones veikti. Šis efektas yra ir subtilus, ir galingas.

Pasirinkdami logotipų, pakuočių, iškabų ir reklamos spalvą, prekės ženklai gali paveikti vartotojus pirkti impulsiniu būdu arba pasirinkti savo produktą ar paslaugą, o ne konkurentą.

Pagalvokite apie mėgstamus prekės ženklus ir apie tai, kaip vyrauja tam tikros spalvos. Ar jų logotipai yra ryškiai raudoni, pavyzdžiui, „Target“ ar „Netflix“? O gal esate žmogus, kuriam patinka tokios juodos ir baltos spalvos kaip „Nike“? Galbūt jums labiau patinka geltona spalva ir jus traukia „Best Buy“ ar „Metro“.

Spalva dažnai gali būti vienintelė priežastis, kodėl kažkas perka produktą. Seulo tarptautinės spalvų parodos sekretoriato atlikti tyrimai parodė, kad 93 procentai pirkėjų orientuojasi į vizualinę išvaizdą. Beveik 85 proc. Teiginių spalva yra pagrindinė priežastis, kai jie perka!

Pažvelkime į spalvų reikšmę, kuri taikoma rinkodarai, įskaitant geriausias naudojamas spalvas. Taip pat įvertinsime spalvų reikšmę ir prekių ženklų spalvų pavyzdžius.

Raudonos spalvos psichologija

Raudona spalva sukuria skubos jausmą, tinka prekybai klirensu. Tai taip pat skatina apetitą. Taigi jį dažnai naudoja greito maisto tinklai. Spalva fiziškai stimuliuoja kūną, padidina kraujospūdį ir širdies ritmą. Tai siejama su judesiu, jauduliu ir aistra. Tai skatina žmones veikti ir yra svarbu raginimo veikti mygtukams, pavyzdžiui, svetainėje.

Raudona rinkodaroje: „McDonald’s“ ir „Target“

„McDonald’s“ renkasi aukštos energijos raudoną spalvą (kartu su geltona), kuri patinka vaikams, sukelia apetitą ir sukuria skubos jausmą. Ši taktika buvo puiki „Micky D’s“. Tai galėjo būti ne ta pati juokingai didelė grandinė, kokia yra šiandien, nenaudojant spalvos taip efektyviai. Raudona spalva susijusi su emocijomis ir aistra, būtent taip „McDonald’s“ nori, kad jaustumėtės jos gaminiais. Prisiminkite „McDonald’s“ reklaminę kampaniją „Loving it“.

„Target“ pateikia dar vieną spalvos naudojimo pavyzdį. Jo logotipas, vienas plačiausiai pripažintų simbolių Šiaurės Amerikoje, pritraukia klientų dėmesį. Tai sukuria įspūdį apsipirkti ten ir skubiai pirkti puikius prekės ženklo pasiūlymus ar naujausias, madingiausias prekes.

Žalios spalvos psichologija

Ši spalva siejama su sveikata, ramybe, galia ir gamta. Jis naudojamas parduotuvėse klientams atpalaiduoti ir aplinkosaugos problemoms skatinti. Tai skatina harmoniją jūsų smegenyse ir skatina pusiausvyrą, lemiančią ryžtą.

Žalioji rinkodara: „Starbucks“, „John Deere“, „Whole Foods“ ir BP

„Starbucks“ yra pagrindinis pasaulinis prekės ženklas, kuris naudoja šią spalvų schemą. Green rodo, kad „Starbucks“ tikisi savo kavinėse skatinti atsipalaidavimo jausmą, kviesdama klientus įtemptą dieną užsukti į kavos pertraukėlę.

„John Deere“ yra dar viena kompanija, kuri naudoja spalvas savo prekės ženkle. Tai prasminga, nes prekės ženklas siejamas su ūkininkavimu ir žemės ūkiu. „John Deere“ spalvų prekės ženklas iškart atpažįstamas jo mašinoje lauke ar kieme.

„Whole Foods“ taip pat į savo logotipą įtraukia spalvą. Prekės ženklas siejamas su sveikata ir gamta bei didžiuojasi aukštos kokybės, natūraliais ir ekologiškais produktais. Iš tikrųjų sveikumas yra pati esmė to, ką reiškia įmonė.

Įdomu tai, kad BP taip pat naudoja spalvą, tyčia ar ne, siedama ją su aplinka.

Violetinės spalvos psichologija

Ši spalva spalvų psichologijoje paprastai siejama su honoraru, išmintimi ir pagarba. Tai skatina problemų sprendimą ir kūrybiškumą. Taip pat pastebima, kad dažnai reklamuojamos grožio ir senėjimo priemonės.

Violetinė rinkodara: „Hallmark“, „Yahoo“ ir „Craigslist“

Kadangi spalva siejama su honorarais ir išmintimi, nereikėtų stebėtis, kad „Hallmark“ logotipas pavaizduotas karūna. (Ir tiesiog pagalvokite apie visą sveikinimo atvirukų posakiuose esančią išmintį!)

Tuo pat metu su šia spalvų schema siejami ir kai kurie kiti savotiški prekių ženklai. Pagalvok „Yahoo!“ ir „Craigslist“ – du gerai žinomi prekių ženklai su kūrybiniais pavadinimais ar požiūriais.

Arčiau namų pagalvokite apie mėgstamiausio grožio salono ar SPA logotipą. Yra didelė tikimybė, kad logotipe ar ženkle yra malonus spalvos variantas, pavyzdžiui, alyvinė, violetinė ar fuksijos.

Mėlynos spalvos psichologija

Mėlyna spalva yra pageidaujama vyrų spalva. Jo spalvos reikšmė siejama su ramybe, vandeniu, ramybe ir patikimumu. Tai suteikia saugumo jausmą, sutramdo apetitą ir skatina produktyvumą. Tai taip pat dažniausiai naudojama konservatyvių prekių ženklų, norinčių skatinti pasitikėjimą savo produktais, spalva.

Mėlyna rinkodara: „Honda“ ir „American Express“

„Honda“ prekės ženklas yra susijęs su patikimumu. „Honda“ galima patikėti (dar vienas stiprus mėlynas pasiūlymas), kad ji važiuos 200 000 ar daugiau mylių. „American Express“ naudoja mėlyną spalvą, kad suteiktų saugumo ir stabilumo jausmą. Tai yra du svarbiausi aspektai, kaip patikėti įmonei savo pinigus ir kreditą.

Mėlyna yra naudojama socialinės žiniasklaidos logotipams labiau nei bet kuri kita spalva. Viename tyrime siūlomos kelios to priežastys. Mėlyna išbandyta kaip intelekto, bendravimo ir pasitikėjimo spalva. Tai taip pat spalva, labiausiai susijusi su bendravimu spalvų schemose.

Oranžinės ir geltonos spalvų psichologija

Šios dvi spalvos yra linksmos ir skatina optimizmą. Vis dėlto turite būti atsargūs juos naudodami reklamoje. Geltona gali priversti kūdikius verkti, o oranžinė gali sukelti atsargumo jausmą. Tuo pačiu metu tą diskomfortą galima panaudoti norint sukurti nerimo jausmą, kuris gali sukelti impulsyvius pirkėjus ir langų pirkėjus.

Oranžinė ir geltona rinkodaroje: Harley Davidson ir Snapchat

Harley Davidsonas naudoja oranžinę spalvą, norėdamas pranešti apie nuotykius, įspūdžius ir gyvybingumą. Tai yra pagrindiniai dalykai, kurių ieško kiekvienas motociklų vairuotojas. „Snapchat“ logotipas yra geltonas – tai pertrauka nuo įprastos mėlynos socialinės žiniasklaidos temos. Geltona kreipiasi į savo jaunąją tikslinę auditoriją laimės, jaudulio ir kūrybiškumo idėjomis.

Juodos spalvos psichologija

Nors techniškai tai nėra spalva (tai spalvos nebuvimas, nes sugeria šviesą), mes galvojame apie juodą spalvą. Tai siejama su valdžia, galia, stabilumu, pasitikėjimu ir jėga. Dažnai intelekto simbolis gali tapti pribloškiantis, jei naudojamas per dažnai. Juodą spalvą naudoti rinkodaroje, tačiau kai kas tai sėkmingai padarė.

Juoda rinkodaros srityje: „Nike“ ir „Chanel“

„Nike“ logotipas, juoda ir balta derinys, primena galią, jėgą ir stabilumą. „Chanel“ juoda spalva perteikia prabangą, eleganciją, rafinuotumą, nesenstamumą ir galbūt paslapties užuominą. Tai pasirodo būtent savybės, kurias Coco Chanel sukūrė savo prekės ženklui įkūnyti.

Pilkos spalvos psichologija

Pilka spalva simbolizuoja praktiškumo, senatvės ir solidarumo jausmus. Per daug pilkos spalvos gali sukelti nieko ir depresijos jausmą. Pilka spalva gali būti neįkvepianti, jei ji naudojama per dažnai.

Pilka rinkodara: „Lexus“ ir „Apple“

„Lexus“ šviesiai pilka spalva siūlo aukščiausios klasės prabangą, eleganciją, suderintą su stabilumu. Tai taip pat atspindi pasiekusių žmonių brandą gyvenime. Nors „Apple“ logotipas yra tiesioginė spalvų vaivorykštė, prekės ženkle taip pat naudojamas pilkas obuolys. Taigi, nors ir naujoviška ir įdomi, „Apple“ taip pat kelia mintis. Tai švarus požiūris į pažangius ateities produktus ir šiandien. Ir yra neprilygstamas pažangiausių technologijų lyderis.

Baltos spalvos psichologija

Balta spalva siejama su švaros, grynumo ir saugumo jausmais. Jis gali būti naudojamas spalvų ar neutralumo nebuvimui prognozuoti. Baltoji erdvė padeda įžiebti kūrybiškumą, nes ją galima suvokti kaip nepakeistą, švarų šiferį. Tai gali būti ne pati geriausia spalva kiekvienam verslui. Tačiau baltos spalvos naudojimas rinkodaroje gali būti efektyvus minimalistiniam prekės ženklui ar požiūriui.

Balta rinkodara: metro ir „Lego“

„Subway“ balta spalva siūlo tuščio šiferio koncepciją. Tai yra jūsų sumuštinis, kurį sukuria be galo daug šviežių, švarių ingredientų. „Lego“ prekės ženklas pažodžiui parašo įmonės pavadinimą baltai raudoname fone. Tai rodo vaikų linksmumą ir jaudulį žaisdami su produktu, kuris suteikia begalę galimybių kurti ir kurti viską, ką tik gali įsivaizduoti.

Kaip spalvos veikia nuotaiką

Ar kada pastebėjote, kaip spalvos veikia nuotaiką? Pavyzdžiui, geltona spalva priverčia daugelį žmonių jaustis laimingi. Geltona spalva siejama su saule; todėl vartojamos tokios frazės kaip „saulėta nuostata“ arba „saulėta gyvenimo pusė“.

Mėlyna turi raminantį poveikį, pavyzdžiui, „ramiose jūrose“. Tačiau mėlyna spalva taip pat gali sukelti kitokią nuotaiką, pvz., Liūdesį, pvz., „Gavo bliuzą“ arba „mėlyna savijauta“. Viskas priklauso nuo konteksto, kuriame jis naudojamas.

Spalva gali pakelti vieną pirmenybę, palyginti su kita, kai perkate ar raginate veikti. Klientai gali pajusti, kad vienas pasirinkimas yra tinkamesnis arba geresnis vien dėl jų spalvų pasirinkimo. Spalvų reikšmės ir spalvų nuostatos daro didžiulį skirtumą pasaulyje.

spalvų psichologija

Kaip spalva veikia smegenis

Nors senovės manymu, nuotaikos buvo įsišaknijusios gyvybiškai svarbiuose organuose – širdyje, kepenyse, tulžies pūslėje ir blužnyje – mes žinome, kad šaltinis slypi kitame ne mažiau būtiname organe: smegenyse.

Neuromokslininkai nustatė tiesioginį fiziologinį ryšį tarp spalvų, šviesos ir nuotaikos poveikio.

Nė viena iš psichologijos spalvų išnaudojimo nepraranda prekės ženklų.

Profesinio tobulėjimo organizacijos „The Andrick Group“ įkūrėja, knygos „Laiminga valanda su Einšteinu“ autorė, mokslų daktarė Melissa Hughes save apibūdina kaip „neuromokslų geeką“. Ji sako, kad rinkodaros specialistai jau daugelį metų žino, kokia efektyvi spalvų psichologija ir spalvų reikšmės gali būti prekės ženklo atpažinimas ir vartotojų požiūris į produktus ir įmones.

„Apsvarstykite …

Please rate this

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *