prémaman

sukurta būsimai mamai, kūdikiui ir vaikui…

Kūdikių mankšta - prasilankstymas

Sveiki! Jei lankotės čia pirmą kartą, galbūt norite užsiprenumeruoti tinklaraščio RSS srautą ar naujienas elektroniniu paštu? Smagaus pasiskaitymo!

Šiuo įrašu pradedamas straipsnių ciklas apie kūdikių ir vaikų mankštą. Dėkoju originalaus straipsnio ir foto medžiagos autorei, leidusiai publikuoti šią, tikiuosi, naudingą ir informatyvią medžiagą.

Prieš kiekvieną mankštelę (mankštą) ir suaugusiam, ir mažam vaikui reikia padaryti apšilimą, aš jį vadinu – prasilankstymu. Tai gali trukti 10 – 15 min. Galima atlikti visiems, kūdikiams. Judesiai turi būti lėti, nepertempiant. Vaikams vyresniems nei trys mėnesiai galima susivynioti rankšluostį ir daryti ant jo (aš naudoju pagalvėlę, kurią matysite nuotraukose).

Aš visada pradedu nuo pėdučių:

Prasilankstome kojų pirštukus, kad nebūtų suspauti į kumštelį, trečio mėnesio pabaigoje turi būti laisvi.

Taip par per kelio sąnarį, sulenkiam

ištiesiam

Galim imituoti žingsniavimą. Vieną kojytę sulenkiam, kitą ištiesiam.

per klubo sąnarį darom atvedimą, bet nesukant jokių ratų, tik sulenkiam kojytę, atvedam į šoną, kaip parodyta nuotraukoje ir grįžtame atgal į ištiestos kojytės padėtį.

tą patį padarome ir su abiem kojytėm. Šis pratimas rekomenduojamas, kai yra ribotas klubų atvedimas, ar įtariama klubų displazija, bet viską turi pasakyti gydytojas – ortopedas.

Išlankstę kojytes, lankstome nugarą. Šį pratimą darome ypač atsargiai, nenaudojant jokios jėgos. Kuo vaikelis bus didesnis, tuo nugarytė turi darytis laisvesnė. Paimame abi kojytes ir lenkiame link veiduko.

nuo ketvirto mėnesio galima šį pratimą daryti ištiestom kojom, tai kartu tems nugarą, bei skatins vaiką siekti kojytes rankomis.

Toliau skatinam rankytėmis siekti kojas, arba jas dėti į burną.

Toliau skatiname vertimąsi, bei pratempiame nugaros raumenis. Šiuos judesius galima daryti nuo trečio mėnesio. Paimame vieną koją ir sukame į šoną, kryžiuojame per kitą koją.

Toliau lankstome rankytes. Iš pradžių paskaičiuojame pirštukus, visus kruopščiai ištiesiant. Trečio mėnesio pabaigoje jau turėtų būti kumštukai atsipalaidavę.

Tada palankstome per alkūnės sąnarį, sulenkiam,

ištiesiam

Ir palankstome per peties sąnarį

Darome “didelis, didelis”

Galima dar ir paploti “Katutes”. Vyresnis vaikas, jau suvoks kad plojant reikia ištiesti rankytes, o devynių mėnesių turi daryti pats.

Toliau vaiką guldome ant pilvuko ir vėl tęsiame lankstymą nuo kojyčių. Palankstome per kelio sąnarį

Paskaičiuojama kojyčių pirštukus

Atvedame klubus į šoną (šis judesys skatina šliaužimą)

Taip pat pralankstome rankų pirštukus. Padarome “bum bum” į stalą, vaikas vyresnis nei penki mėnesiai turėtų ištiesti rankutes darant šitą judesį.

Bei pralankstom ir per alkūnės sąnarį.

Štai apšilimas ir baigtas. Toliau darysime mankštelę.

Daugiau panašių straipsnių galite rasti http://kineziterapija.info/

Dar kartą dėkoju straipsnio autorei, už leidimą publikuoti medžiagą. Laukite tęsinio.

Panašūs įrašai:

  1. Kūdikių mankšta - mokinimas sėdėti ir atsisėsti
  2. Kūdikių mankšta - mokinimas vartytis
  3. Kūdikių kreivakaklystė [Specialisto komentaras]
  4. Kūdikių mankštelė: tempimas per čiurnos sąnarį.
  5. Kūdikių mankštelė: daikto siekimas

Apie autorių

Dainius

Komentarai

2 komentarai apie “Kūdikių mankšta - prasilankstymas”

  1. Elvyra says:

    Vau. Kiek nuotraukyčių. Super. Mūsų mažylei darydavo raidos centre taip, bet labai jau ji nenorėdavo. O kai namuose tai su malonumu leisdavosi- matyt vaikams mieliau kai mama darbuojasi :)

  2. Dainius says:

    juk sakoma: mamos/tėčio vien rankų prisilietimas padeda, ką jau bekalbėti apie mankštą ar masažus.

Atsakyti